5 Oefeningen voor Beter Seks te hebben

0

Het is een vicieuze cirkel – seks is goed voor de gezondheid en een goede gezondheid is geweldig voor seks. Na al deze feestdagen vol goede resoluties en optimistische fitness lidmaatschappen denken wij er allemaal aan om weer goed in vorm te zijn.

Iedereen geniet van het zelfvertrouwen dat komt kijken bij jezelf fit voelen en er fit uitzien, maar wat is een betere motivatie dan doorgaan met trainen voor een beter seksleven? Opvolgend van ons vorige artikel over oefeningen die je kunt doen voor beter seks, zijn er hier meer tips om jezelf in topconditie te houden.

  • unibet

  • Stretchen
    Pijn aan de onderrug kan zorgen voor fikse krampen tussen de lakens, dus hou jezelf lenig om zo een sterke en soepele ruggengraat te behouden. Al snel, voordat je het weet, bevind jij je in ingewikkelde Kama Sutra standjes.

    Probeer de “happy baby pose” om de ruggengraat te stretchen en je spieren in de benen en heupen, die druk uitoefenen hierop, losser te maken. Ga op je rug liggen, buig je knieën richting je borst en houdt de uiteinden van je voeten vast. Trek dit voorzichtig naar je toe met je enkels boven je knieën, en til voorzichtig je staartbotje van de vloer. Hou dit enkele minuten vast.

    Je kunt ook de scorpion stretch proberen voor je onderrug, bilspieren en heupbuigspieren (die het meest relevant zijn voor het op en neer bewegen). Tijdens deze stretch lig je op je buik met je armen uitgestrekt. Met de borst naar de grond gericht, probeer je de rechtervoet naar je linkerhand te bewegen (het geeft niet als dit niet helemaal lukt!) en herhaal dit voor de andere kant.

    Kern
    Meer dan 20 spieren maken deel uit van je kern, die, afhankelijk van de positie, je rug stabiliseren, of meer rigoureuze bewegingen (zoals grinden) mogelijk maken. Hou je kern in topvorm met bekkenkantelingen door op je rug te liggen met gebogen knieën en je voeten plat op de grond. Til je heupen langzaam op terwijl je de buikspieren, billen en kegelspieren aangespannen worden. Herhaal dit 20 keer.

    Bovenlichaam
    Voor deze goede oefening die helpt bij het ontwikkelen van een sterk en slank bovenlichaam, en ook de grinding spieren van de kern onder handen neemt, heb je een exercise ball nodig. In de opdrukpositie plaats je de schenen op de bovenkant van de bal terwijl je de rug, heupen en armen recht houdt. Rol de bal op en neer door je knieën naar je borst te bewegen en vervolgens de benen weer te strekken. Dit is een pittige oefening, maar het komt met vele voordelen – kijk of je drie setjes van 10 kan doen!

    Onderlichaam
    Voor sexier, sterkere benen, mooiere billen en het uithoudingsvermogen van een Duracell konijn, moet je squats proberen. Ze zijn simpel – met je hakken stevig op de grond buig je alsof je gaat zitten in een onzichtbare stoel en ga dan weer rechtop staan. Hoe lager je gaat, des te meer je bilspieren traint. Start met 15 langzame herhalingen en bouw dit op naar 30.

  • erovibes
  • Massage
    Als je bang bent dat je naar al dit harde werk te moet bent om te genieten van wat sexy time, hoeft dat niet – studies tonen aan dat een massage van maar 10 minuten een enorm verschil kan maken als het aankomt op pijn en ontstekingen die veroorzaakt kunnen worden door inspanning.
    Het is niet nodig om een spa te bezoeken – onze eigen staafmassage apparaten kunnen de vaardigheden van een professionele masseur overnemen. Iets wat nog beter is; steek een massage kaars aan en geniet van een romantische olie massage als onderdeel van je post-workout routine en pre-seks routine; het is net zo goed voor je lichaam en het brengt je zeker in de stemming!

    Share.

    Leave A Reply